74. TOUR DE POLOGNE – Z KRAKOWA DO BUKOWINY TATRZAŃSKIEJ

To będzie tydzień niesamowitych sportowych emocji. Kolarze pokonają 1144 kilometry    i przejadą przez ponad 500 miejscowości. Będą pagórki, czas dla sprinterów i wysokie góry. Słowem – wszystko co jest potrzebne do wielkiej kolarskiej rywalizacji.

 

Tour de Pologe to ściganie na rowerach z najwyższej półki. Nie mogło go zabraknąć nawet podczas prezentacji trasy na torze kolarskim BGŻ BNP Paribas Arena w Pruszkowie. Obok siebie stanęły gwiazdy z dawnych lat – Czesław Lang, Lech Piasecki, Ryszard Szurkowski, Henryk Charucki. W wyścigu australijskim gdzie ostatni z kolarzy na okrążeniu odpada, najlepszy okazał się Czesław Lang, który jak za najlepszych czasów ograł konkurentów jednego po drugim.

 

Dopiero po sportowych emocjach przyszedł czas na prezentację trasy 74. Tour de Pologne UCI World Tour. Przed nami wszystko, czego potrzebuje wielki wyścig kolarski – swoje szanse będą mieli zarówno sprinterzy jak i górale. Wyścig zacznie się w Krakowie, aby przez Katowice, Szczyrk, Zabrze, Rzeszów i Zakopane dotrzeć do Bukowiny Tatrzańskiej.

 

– Tym razem postanowiliśmy zmienić nieco trasę wyścigu, ale nie mogło na niej zabraknąć chociażby Krakowa, który dla nas jest tak samo ważny jak Paryż dla Tour de France. Będą dwa etapy pagórkowate, jeden typowo sprinterski i cztery górskie. To wyścig, który będzie pasował kolarzom pokroju Rafała Majki czy Vincenzo Nibaliego, dla których im ciężej tym lepiej – podsumowuje trasę Dyrektor Generalny Lang Team, Czesław Lang

 

Od tego roku Tour de Pologne zyskuje nowego, potężnego partnera. Zgodnie z dekretem Napoleona – sponsorem głównym wyścigu został CARREFOUR. Widzowie po raz pierwszy mogli zobaczyć jak będzie wyglądać nowa żółta koszulka lidera Tour de Pologne.

 

– Kontynuując nasze zaangażowanie w największe wydarzenia kolarskie zdecydowaliśmy się     w tym roku zostać sponsorem głównym Tour de Pologne! Nasze wsparcie nie jest przypadkowe i doskonale wpisuje się w realizację kampanii Carrefour „Z miłości do Zdrowia”. Od kilku lat kładziemy duży nacisk na projekty związane z promowaniem zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, a także stale rozwijamy asortyment produktów ze „Zdrowej półki Carrefour” – zgodnie z dekretem Napoleona, który stał się synonimem naszego zobowiązania wobec klientów. Warto także dodać, że Grupa Carrefour wspiera od wielu lat największe imprezy kolarskie na świecie, m.in. popularny Tour de France – podkreśla Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

 

Swoje koszulki zaprezentowały także TAURON (magenta) dla najlepszego górala, HYUNDAI (biała) dla najlepszego sprintera, LOTTO (granatowa) dla najaktywniejszego kolarza oraz LOTOS dla najlepszego Polaka w klasyfikacji generalnej.

 

Najlepszy kolarz 74. Tour de Pologne wyjedzie w Polski nowym samochodem marki HYUNDAI. To nagroda główna dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej. Zwycięzcy etapów          i całego wyścigu wyłonieni zostaną dzięki marce TISSOT – oficjalnemu pomiarowi czasu, nowemu partnerowi Tour de Pologne. Od tego roku do rodziny partnerów dołączył także OLIMP LABORATORIES – jeden z najlepszych i najbardziej znanych na świecie producentów farmaceutyków i suplementów diety dla sportowców. Miejsce oficjalnego partnera logistycznego zarezerwowane jest dla Fraikin, a wszystkie elementy scenografii przygotuje STUDIO55 advertising solutions.

 

Tour de Pologne to także największe media, które relacjonują wyścig. Stawiamy na najlepszych i największych w naszym kraju. Naszymi głównymi partnerami są: TELEWIZJA POLKA, POLSKIE RADIO, ONET, PRZEGLĄD SPORTOWY, a od niedawna do tego grona dołączyła największa gazeta codzienna FAKT i jeden z najważniejszych tygodników opinii – WPROST. Kampanię reklamującą Tour de Pologne będzie można obejrzeć także w sieci kin CINEMA CITY oraz ekranach i billboardach CITYBOARD MEDIA.

 

Podczas 74. Tour de Pologne nie zabraknie imprez towarzyszących. Ostatni dzień wyścigu tradycyjnie zarezerwowany jest dla kolarzy z całej Polski, którzy powalczą w Bukowinie Tatrzańskiej na trasie zawodowego peletonu w Tour de Pologne Amatorów.

 

Rok 2017 to ważna rocznica dla Nutella Mini Tour de Pologne. Jeden z najpopularniejszych cyklów wyścigów dla dzieci, gdzie swoje wielkie kariery zaczynali Katarzyna Niewiadoma czy Michał Kwiatkowski obchodzi dziesięciolecie. Z tej okazji organizatorzy szykują specjalne niespodzianki.

 

– To dla nas duży jubileusz i dziękujemy serdecznie na tę współpracę Lang Team i Ministerstwu Sportu, które nas wspiera. Widząc te wszystkie dzieci, które chcą jeździć na rowerze bardzo się cieszę, że dziesięć lat temu podjęliśmy decyzję o wejściu w ten projekt – mówił Enrico Bottero, szef Ferrero Polska, właściciela marki Nutella.

 

Koniec uroczystości to podziękowania dla marki Vienna Life, która jeszcze do niedawna jako Skandia tworzyła z organizatorami potęgę Tour de Pologne.

 

– To było 10 bardzo udanych lat dla naszej firmy. Wspieranie Tour de Pologne doskonale wpisało się w naszą długoletnią strategię i pomogło w relacjach biznesowych. Gratuluję nowemu sponsorowi, bo współpraca z Tour de Pologne to wielkie wyzwanie, ale też olbrzymia satysfakcja – podkreślał Paweł Ziemba, prezes Vienna Life TU na Życie, Vienna Insurance Group.

 

Uroczysta gala, na której zaprezentowana została trasa Tour de Pologne odbyła się na torze kolarskim w Pruszkowie. Wśród wielu gości Czesława Langa nie zabrakło Ministra Sportu Witolda Bańki, Dyrektora Generalnego Międzynarodowej Unii Kolarskiej Martina Gibbs’a oraz przedstawicieli sponsorów, partnerów, kolarskich gwiazd z dawnych lat oraz mediów. Brawurowo poprowadził ją spiker Tour de Pologne – Dariusz Maląg.