Carrefour i Tour de Pologne – świetna współpraca trwa

Z jednej strony globalna marka, która rocznie przyjmuje ponad 100 milionów klientów, z drugiej wyścig ze stuletnią tradycją. Mariaż firmy Carrefour jako Sponsora Głównego z Tour de Pologne trwa już drugi rok. Z ogromną korzyścią dla obu stron i z ambitnymi planami na przyszłość.

„W biznesie dobre marki się przyciągają, by wspólnie rozwijać działalność. Mam poczucie, że Carrefour pozwolił nam wejść na zupełnie inny poziom. Powiedzieliśmy sobie wyraźnie – chcemy, by o Tour de Pologne było głośno przez cały rok, bo to największa i najstarsza cykliczna impreza organizowana w Polsce. I wspólnie z Carrefourem sprawiliśmy, że wyścig nie zaczyna się w Krakowie i nie kończy w Bukowinie. Nie, on jedzie bez przerwy” – mówi Dyrektor Tour de Pologne Czesław Lang.

Liczby to potwierdzają. W marcu 2018 roku, podczas Bike Expo na Stadionie Narodowym, zainaugurowany został cykl Roadshow Tour de Pologne. Główną atrakcją było pierwsze na świecie mobilne muzeum kolarstwa, które wzbudziło ogromne zainteresowanie zwiedzających i mediów. Nie brakowało też innych atrakcji, takich jak Mikro Tour de Pologne Amatorów, czy liczne stoiska promujące zdrowe żywienie i aktywny styl życia. Roadshow odwiedził łącznie 16 miast. Łączna wartość przekazu medialnego wyniosła prawie 20 milionów złotych! Choćby za sprawą znakomitych gości, takich jak Michał Kwiatkowski, Rafał Majka czy Tomasz Marczyński. „Fantastyczne miejsce, po prostu kolarstwo w pigułce” – mówił po wizycie w muzeum Tour de Pologne Kwiatkowski, mistrz świata z 2014 roku.

Kilka miesięcy później był głównym aktorem jubileuszowego, 75. Tour de Pologne. Walka
o żółtą koszulkę Carrefour trwała do ostatnich metrów, a emocjonowały się nią miliony kibiców przy trasie i przed telewizorami. „Jeśli ktoś pyta mnie, jak zmienił się przez ostatnie dwa lata Tour de Pologne, dzięki współpracy z tak zaangażowanym sponsorem, to odpowiadam: pokazujemy w telewizji całe etapy, od startu do mety, co w zasadzie robi na świecie tylko Tour de France. Budujemy na każdym finiszu już nie miasteczko, a miasto Tour de Pologne, dzięki czemu ludzie spędzają atrakcyjnie czas, pozostając z nami nie kilkanaście minut, a kilka godzin. No i przede wszystkim – mamy za sobą dwie niesamowicie emocjonujące edycje wyścigu. Rok temu ścigał się u nas mistrz świata Peter Sagan, budząc ogromne emocje. Do ostatnich metrów o zwycięstwo walczył też z Dylanem Teunsem Rafał Majka. A ostatnia edycja była już popisem Michała Kwiatkowskiego” – mówi Prezes Zarządu Lang Team Adam Siluta.

Niezwykle emocjonujący wyścig jeszcze bardziej rozbudził w Polakach modę na kolarstwo. Najważniejsze etapy oglądało w Telewizji Polskiej średnio 1,5 mln widzów, a zasięg kumulatywny wyniósł 4 miliony (tyle ludzi oglądało Tour de Pologne przez przynajmniej minutę)!

Wykonane przez firmę Pentagon Research badania opinii potwierdzają że Tour de Pologne wspólnie z Carrefourem tworzą najlepsze widowisko w Polsce. Nasz kolarski wyścig jest najbardziej rozpoznawalną sportową imprezą w kraju. Aż 68,1 procent Polaków spotkało się
z informacjami na temat 75. Tour de Pologne. A transmisje telewizyjne cieszyły się większą popularnością niż te z Tour de France czy Giro d’Italia.

„Nasze zaangażowanie w największy wyścig kolarski w Polsce nie jest przypadkowe. Od wielu lat pracujemy nad tym by, nasza marka kojarzyła się z promocją zdrowia i dobrego samopoczucia, stąd z chęcią angażujemy się w wyjątkowe imprezy sportowe i działania edukacyjne promujące zdrowie, aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie się. Jako sponsor główny Tour de Pologne, chcemy zachować żółtą koszulkę lidera w tym zakresie i dalej skutecznie zachęcać Polaków do dbałości o ich zdrowie, poprzez promowanie aktywności fizycznej. Jazda na rowerze może w tym pomóc i jest fantastyczna, i dostępna da wszystkich” – mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

W roku 2019 wspólnie zapowiadamy kolejne wielkie atrakcje. Postawimy na wielki sport
i zdrowie. Znów przemierzymy razem Polskę… i nie tylko.