GAZPROM RUSVELO Z DZIKĄ KARTĄ NA 75. TOUR DE POLOGNE

Kolarze Gazprom-RusVelo wystartują w 75. Tour de Pologne UCI World Tour. Rosyjska drużyna otrzymała od organizatorów dziką kartę.

„Gazprom-RusVelo to bardzo dobry team, świetna mieszanka doświadczonych zawodników i młodych kolarzy. W wyścigach, w których startują, zawsze potrafią znaleźć dla siebie miejsce i zaistnieć. Pokazali to także startując w poprzednich sezonach w Polsce. Doceniamy ich zaangażowanie i konsekwencję, dlatego po raz kolejny przyznaliśmy Gazprom-RusVelo dziką kartę uprawniającą do startu w Tour de Pologne.  Dodatkowym elementem jest fakt, iż kolarze jeżdżą na rowerach mojego wielkiego przyjaciela Ernesto Colnago, a to zawsze widok miły memu sercu. Tegoroczny Tour de Pologne jest szczególny i ważny. Świętujemy 90-lecie wyścigu, a także stulecie polskiej niepodległości. To dla nas bardzo ważne mieć w takim roku peleton składający się z zawodników i drużyn z najwyższej światowej półki” – mówi Dyrektor Generalny Tour de Pologne Czesław Lang.

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że Lang Team obdarzył nas takim zaufaniem. Tour de Pologne to najważniejszy etapowy wyścig w letnim kalendarzu. Zaproszenie do udziału w zawodach World Tour umożliwia nam pokazanie się z jak najlepszej strony na tle topowych drużyn. W tym roku uczestniczyliśmy w kilku wyścigach World Tour – Abu Dhabi Tour, Tirreno-Adriatico i Milano-Sanremo. Staramy się optymalnie ułożyć kalendarz, w tych dniach jesteśmy w Tour of the Alps i Tour of Croatia. Mamy dobry sezon, choć jeszcze nie udało się wygrać. Dajemy z siebie wszystko, bo kolarstwo to wielki show dla kibiców, chodzi o to, by rozpalić tłumy, a Czesław Lang doskonale o tym wie od wielu lat” – mówi Dyrektor Generalny Gazprom-RusVelo Renat Khamidulin.

„Tour de Pologne ma dla nas, zespołu rosyjskiego, szczególne znaczenie, bo jest najważniejszą kolarską imprezą w tej części Europy. To wyścig z bogatą tradycją, o czym świadczą obchody 90-lecia. Poziom organizacji, świetna trasa, fantastyczni kolarze, relacje medialne na całym świecie i emocje tłumów, które codziennie wylegają na ulice – te aspekty sprawiają, że Tour de Pologne jest wspaniały i jesteśmy dumni, że możemy w nim uczestniczyć. Moim zdaniem organizacja jest na tym samym poziomie, co podczas najważniejszych wyścigów etapowych” – dodaje Khamidulin.

„Wiemy już, na których kolarzy postawimy w tym wyścigu, ale w tygodniach poprzedzających upewnimy się co do formy zawodników tak, aby mieć na Tour de Pologne optymalny skład. Stawiamy na młodych kolarzy – Aleksandra Własowa, Artema Nycha i Nikołaja Czerkasowa – wszyscy w wieku 21-23 lata. W czasie Tour de Pologne będziemy mogli liczyć na doświadczenie naszego dyrektora sportowego Paolo Rosolę, który w czasie kolarskiej kariery wygrał 12 etapów Giro d’Italia. Głównym celem w Polsce będzie walka na metach wszystkich etapów, uczestniczenie w ucieczkach i bycie gotowym na sprinterskie finisze” – dodaje Khamidulin.

Contador wspomina TdP: „Jeden z wyścigów, który zmienił moje życie”

Jedna z największych gwiazd światowego peletonu XXI wieku Hiszpan Alberto Contador udzielił portalowi cyclingnews.com wywiadu pod wiele mówiącym tytułem: „Pięć wyścigów, które zmieniły moje życie”. Co dla nas szczególnie radosne, słynny zawodnik wymienił w tym zestawieniu Tour de Pologne z 2003 roku. 21-letni wówczas młodzian wygrał wtedy 8. etap naszego narodowego wyścigu. Oto, jak po latach wspomina ten występ:

„W Tour de Pologne w 2003 roku odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo jako zawodowiec. Ścigaliśmy się na naprawdę niebezpiecznych trasach. Prawie codziennie padał deszcz, a kiedy dotarliśmy do finałowej jazdy na czas (19 km na 8. etapie z Jeleniej Góry do Karpacza – przyp. red.), w peletonie zostało tylko dwóch kolarzy z mojej grupy ONCE, ja i Koldo Gil. Tamtego dnia jechaliśmy dwa etapy – rano krótki (61 km – przyp. red.) po górach, a po południu raczej płaską czasówkę, ale kończącą się około pięciokilometrowym odcinkiem pod górę. Zawsze dobrze sobie radziłem w czasówkach, ale wtedy byłem żółtodziobem w zawodowym peletonie… W nocy przed tymi etapami poszedłem do naszego dyrektora Santiego Garcii i zapytałem: „Hej, a co jeśli rano pojechałbym tak, by zaoszczędzić jak najwięcej sił na popołudnie i wtedy ostro ruszę do przodu?”. Dyrektor spojrzał na mnie i powiedział: „OK, jeśli tego chcesz, to tak zrób”. Rano więc, gdy było naprawdę ciężko, po prostu pozwoliłem zostawić się z tyłu (Contador stracił do zwycięzcy etapu prawie pięć minut – przyp. red.). Po południu podczas rozgrzewki bardzo się denerwowałem. Powtarzałem sobie od czasu do czasu: „Muszę wygrać, muszę wygrać”. A potem osiągnąłem najlepszy czas. Nikt z czołówki wyścigu nie mógł mnie pokonać. To był jedyny przypadek w mojej zawodowej karierze, gdy celowo odpuściłem jeden etap i pozwoliłem zostawić się z tyłu, by w następnym pojechać jak najlepiej”.

Contador to dwukrotny zwycięzca Tour de France (2007, 2009) i Gito d’Italia (2008, 2015). Trzy razy triumfował w Vuelta a Espana (2008, 2012, 2014).

Konferencja prasowa, fot. BUKOVINA Resort

Królewski etap 75. Tour de Pologne i TdP Amatorów w Bukowinie

To wyjątkowy dzień i bardzo ważne dla nas wydarzenie – powiedział dyrektor generalny Tour de Pologne Czesław Lang po podpisaniu przez niego oraz prezesa Fundacji BUKOVINA Edwarda Kuchty umów o współpracę w ramach 75. Tour de Pologne UCI World Tour oraz Tour de Pologne Amatorów.

Wiadomo już, że 10 sierpnia, właśnie w Bukowinie Tatrzańskiej, odbędzie się ostatni, królewski etap 75. Tour de Pologne. Tego samego dnia w tym miejscu wyruszy też Tour de Pologne Amatorów.

– Podpisanie umów odbyło się w obecności mediów i niezwykle przyjaznej atmosferze – mówi Czesław Lang. Tegoroczny wyścig rozpocznie się 4 sierpnia w Krakowie i już wiadomo, że będzie wyjątkowy, bo obchodzi potrójny jubileusz. 75. edycja odbywa się równo 90 lat odkąd kolarze pierwszy raz ruszyli w Polskę, a do tego mija właśnie ćwierć wieku, od kiedy za organizację wyścigu odpowiada Czesław Lang. A wszystko w roku 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości.

Królewski etap wyścigu zapowiada się niezwykle spektakularnie z powodu przygotowanej trasy o długości 58 kilometrów, na której są aż dwa bardzo wymagające podjazdy. Chodzi oczywiście o „ścianę BUKOVINA” w Gliczarowie oraz „ścianę Harnaś” w Rzepiskach. – To bardzo wymagające podjazdy, na których nachylenie sięga momentami 20 procent, a to mówi samo za siebie o skali trudności – opowiada Czesław Lang.

Wicemistrz olimpijski z Moskwy nie ukrywa też, że już szykuje formę na zmagania w ramach Tour de Pologne Amatorów. Kolarze-amatorzy ruszą przed startem zawodowego peletonu 10 sierpnia. Start, już tradycyjnie, spod BUKOVINA Resort. – Liczę, że się tam spotkamy – dodaje Czesław Lang.

Tour de Pologne Amatorów to impreza, która odbywa się od 2010 roku i już stała się legendarna. Wciąż trwa rejestracja, a wszystkie szczegóły dotyczące zapisów dostępne są na stronie: https://www.rejestracja.langteam.com.pl/

Wprowadziliśmy też ułatwienia dla uczestników. Każdemu zawodnikowi zostanie nadany numer startowy już przy rejestracji internetowej. To pozwoli uniknąć kolejek przy odbiorze pakietów startowych. Kolejną atrakcją jest możliwość startu z pierwszego sektora razem z Czesławem Langiem. Pakiet VIP to gwarancja pierwszego sektora, a do tego koszulka kolarska, plecak i książka „Zawodowiec” z autografem Czesława Langa. Gospodarzem Tour de Pologne Amatorów nadal jest oczywiście nasz wieloletni partner BUKOVINA Resort, a Sponsorem Głównym TAURON. Z rejestracją trzeba się jednak spieszyć – liczba miejsc dla uczestników jest ograniczona do trzech tysięcy.

Galeria zdjęć z wydarzenia.

Materiał video TdP w BUKOVINA RESORT.

Inauguracja muzeum 90 lat TDP, fot. Szymon Gruchalski

MOBILNE MUZEUM TOUR DE POLOGNE JUŻ OTWARTE!

Mobilne muzeum Tour de Pologne zostało uroczyście otwarte w sobotę na stadionie PGE Narodowy, podczas trwających tam targów Bike Expo. Wstęgę przecięli Dyrektor Generalny Tour de Pologne Czesław Lang, Prezes Zarządu Carrefour Polska – sponsora projektu – Guillaume de Colonges, zastępca dyrektora Departamentu Sportu Wyczynowego Ministerstwa Sportu i Turystyki Anna Kuder, przedstawiciel Biura Programu „Niepodległa” Marcin Rembacz oraz kolarz ekipy Lotto Soudal Tomasz Marczyński.

„To wyjątkowy rok dla Tour de Pologne. Wyścig obchodzi 90-lecie, w tym roku odbędzie się 75 edycja. Chcemy razem świętować rocznicę 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Kolarze również włączali się do walki o wolność, o czym można przekonać się, zwiedzając pierwsze na świecie mobilne muzeum poświęcone naszej dyscyplinie” – mówił Czesław Lang, który od ćwierćwiecza odpowiada za organizację największej corocznej imprezy sportowej w naszym kraju.
Tour de Pologne zawsze dbał o historyczną pamięć i włączał się w uroczystości upamiętniające najważniejsze wydarzenia z historii Polski. Tylko w ostatnich latach wyścig obchodził rok Chopinowski, rocznicę wyzwolenia Auschwitz, rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Jubileuszowy, 70. Tour de Pologne UCI wiódł szlakami Jana Pawła II i słowami polskiego hymnu „z ziemi włoskiej do Polski”, a w roku 2014 wyścigu włączył się w obchody 25-lecia wolnej Polski. W 2016 roku wyścig rozpoczął się w Radzyminie, w miejscu w którym rozegrała się jedna z kluczowych bitew wojny polsko-bolszewickiej w 1920 roku. Ważną rolę odegrali w niej członkowie Warszawskiego Towarzystwa Cyklistów.

Teraz wszystkie te wydarzenia oraz wiele innych, których w historii wyścigu nie brakowało, zostały zebrane w jednym miejscu. Mobilne muzeum Tour de Pologne to unikalny projekt w skali światowej, który poprzez interaktywne technologie łączy historię z nowoczesnością. Mobilne muzeum Tour de Pologne jest jednym z elementów Roadshow Tour de Pologne – cyklu wyjątkowych wydarzeń z okazji 90-lecia Tour de Pologne i 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Muzeum i Roadshow odwiedzą od marca do października aż jedenaście miast w całym kraju. Dzięki temu wiele ludzi będzie mogło poznać piękną historię wyścigu i Polski.

Podczas uroczystej inauguracji Roadshow i otwarcia muzeum na PGE Narodowym 24 i 25 marca odbywa się wyścig „90 lat Tour de Pologne Narodowy Wyścig Niepodległości”. „Przygotowaliśmy zupełnie wyjątkowy projekt. Każdy, kto pojawi się na Roadshow w którymkolwiek mieście, długo nie zapomni tej wizyty. W muzeum zebraliśmy unikalne eksponaty od historycznych rowerów, przez trofea z rowerem i medalem olimpijskim Czesława na czele, po archiwalne i najnowsze zdjęcia. A to tylko część atrakcji, bo udało nam się pokazać, jak zmieniło się kolarstwo na przestrzeni tylu lat i jak zmieniała się Polska po odzyskaniu niepodległości. Połączyliśmy to wszystko z najnowszymi możliwościami multimedialnymi oraz technologicznymi, dajemy na przykład możliwość rywalizacji w mistrzostwach w mikro kolarstwie.  Stworzyliśmy wydarzenie, które zaciekawi każdego, niezależnie od wieku i zainteresowań” – mówi prezes zarządu Lang Team Adam Siluta.

Roadshow oraz mobilne muzeum Tour de Pologne są organizowane przez Lang Team oraz firmę Promokraft – lidera na terenie Europy wschodniej w zakresie kampanii typu roadshow w oparciu o innowacyjne jednostki mobilne. Sponsorem głównym jest Carrefour Polska, partnerem Soudal, a partnerem logistycznym Fraikin.

Kalendarz Roadshow Tour de Pologne:

1-2.9 Wrocław
29-30.9 Kalisz
6-7.10 Szczecin

KOLARSKI WEEKEND NA STADIONIE NARODOWYM. MOC ATRAKCJI. ZOBACZ, PRZYJEDŹ, WEŹ UDZIAŁ!

Przedstawiamy Państwu orientacyjne mapy aktywności na płycie stadionu PGE Narodowy oraz wskazówki dotyczące dojazdu na Bike Expo.

Zapraszamy do zapoznania się z programem kolarskiego weekendu na stronie organizatora:  http://www.bikeexpo.pl/program

NARODOWY WYŚCIG NIEPODLEGŁOŚCI – ZAPISY NADAL TRWAJĄ!

Najbliższa sobota i niedziela to dni, obok których każdy, kto kocha kolarstwo i rowery, nie może przejść obojętnie. 24 i 25 marca na PGE Narodowym odbędą się targi Bike Expo, a jedną z głównych atrakcji tego wydarzenia, jest inauguracja mobilnego muzeum Tour de Pologne i wyjątkowe zawody „90 lat Tour de Pologne Narodowy Wyścig Niepodległości”. I wciąż można wziąć udział w tym niezwykłym wydarzeniu. Zapisy internetowe na wyścig trwają do północy w czwartek, 22 marca!
Szczegóły: https://www.rejestracja.langteam.com.pl/

W dniach 24 – 25.03 istnieje także możliwość zapisu na miejscu w biurze zawodów na stadionie PGE Narodowym.