blank

Energa z Grupy ORLEN Sponsorem Oficjalnym Tour de Pologne

Energa z Grupy ORLEN dołącza do 77.  Tour De Pologne UCI World Tour. Grupa nawiązała współpracę z polskim narodowym wyścigiem kolarskim jako Sponsor Oficjalny Tour de Pologne oraz Sponsor Oficjalny Klasyfikacji Drużynowej Energa Tour de Pologne.

Bardzo się cieszę z zaangażowania Energi w Tour de Pologne. Jestem przekonany, że współpraca dwóch tak znakomitych marek przyniesie wszystkim dużo korzyści. Chociaż kolarstwo jest sportem indywidualnym, to każdy zawodnik doskonale wie, że bez wysiłku i wsparcia całej grupy, nie ma szans na wygraną. Nasz narodowy wyścig cieszy się dużą popularnością na całym świecie, a w tym roku wzbudza szczególne zainteresowanie. Będzie bowiem pierwszym etapowym wyścigiem w drugiej części sezonu World Tour. Pojawią się u nas wszystkie najlepsze zawodowe grupy świata, które będą walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji drużynowej.– mówi Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne.

77. Tour de Pologne UCI World Tour odbędzie się w formule pięcioetapowej. Kolarze wystartują 5 sierpnia ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie, a zafiniszują 9 sierpnia na krakowskich Błoniach. Tam poznamy zwycięzców poszczególnych klasyfikacji.

– Znamy się na wytwarzaniu energii, dlatego jako nowy Sponsor Oficjalny Tour de Pologne doskonale wiemy, jak wiele energii wymaga od kolarzy pokonanie całej trasy wyścigu. Jesteśmy dumni, że możemy dołączyć do tak niezwykłego wydarzenia i przyczynić się do międzynarodowej promocji Polski  i naszych znakomitych zawodników– mówi Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. komunikacji.

Tour de Pologne to największa cykliczna impreza sportowa w Polsce oraz najważniejszy wyścig kolarski w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2005 roku należy do elitarnego cyklu UCI World Tour, czyli kolarskiej ligi mistrzów. Jest jednym z najlepiej ocenianych wyścigów kolarskich na świecie pod względem organizacyjnym. Co roku startują w nim wszystkie najlepsze grupy zawodowe świata oraz czołowi kolarze zawodowego peletonu. Transmisje telewizyjne z Tour de Pologne UCI World Tour docierają do 120 państw na całym świecie.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych krajowych spółek energetycznych i jednym z trzech największych dostawców energii elektrycznej w Polsce.  Podstawowa działalność obejmuje wytwarzanie, dystrybucję, obrót energią elektryczną i cieplną oraz obrót gazem.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 188 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Całkowita moc elektryczna zainstalowana w elektrowniach Grupy Energa w 2019 roku wynosiła 1,35 GW, z czego 38 proc. (0,5 GW) stanowiły odnawialne źródła energii (OZE). Od połowy 2020 roku 39 proc. mocy zainstalowanej w aktywach Grupy Energa pochodzi z OZE.

Z końcem kwietnia 2020 roku dominującym akcjonariuszem Energi został PKN ORLEN. To kolejny etap w tworzeniu jednego, silnego koncernu multienergetycznego o zdywersyfikowanych przychodach i znaczących możliwościach inwestycyjnych. Przejęcie Energi umożliwia też jeszcze skuteczniejszą realizację strategii energetycznej PKN ORLEN, nastawionej na źródła nisko- i zeroemisyjne.

Grupa ORLEN jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie, a produkty Grupy ORLEN docierają na 6 kontynentów do 110 krajów. ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł. PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już siódmy raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.