blank

Tour de Pologne ulubionym wyścigiem kibiców

Około trzech milionów kibiców śledziło na trasie przebieg 76. Tour de Pologne UCI World Tour – wynika z raportu firmy Pentagon Research. Badani w jednoznacznie pozytywny sposób wypowiadają się o wyścigu podkreślając dużą tradycję, międzynarodową markę i światowy poziom. Spośród wszystkich imprez UCI World Tour polscy kibice kolarstwa najchętniej oglądali transmisje właśnie z Tour de Pologne.

Średnia liczba kibiców Tour de Pologne w ostatnich latach – około trzech milionów – jasno wskazuje, że polski narodowy wyścig jest najpopularniejszą sportową imprezą w naszym kraju. Kibice nie tylko dopingują kolarzy na trasie, ale również są mocno związani z samym wyścigiem. Dla 88 procent śledzenie wydarzeń związanych z kolarstwem sprawia dużo przyjemności, a 78 procent badanych kibicując kolarzom czuje się naprawdę sobą.

Sam wyścig wzbudza wśród kibiców pozytywne odczucia. Znacząca większość widzi w Tour de Pologne imprezę o dużej tradycji (95 procent) i międzynarodowej marce (91 procent). Ponad 90 procent badanych uważa, że Tour de Pologne stoi na wysokim poziomie sportowym i światowym poziomie organizacyjnym. Dla wielu nie  bez znaczenia jest fakt, że wyścig promuje Polskę za granicą (94 procent), a jednocześnie zdrowy styl życia (94 procent). Dziewięciu na dziesięciu kibiców Tour de Pologne twierdzi, że jest to impreza, która łączy pokolenia.

blank

Wielka tradycja, najwyższy sportowym poziom i pełna emocji rywalizacja – to oczywiście przyciąga miliony kibiców na trasę. Ale dla kibiców ważne są także inne elementy towarzyszące wyścigowi. Bardzo dobrze oceniana jest atmosfera na mecie etapów. Aż 84 procent osób obecnych na mecie co najmniej jednego z etapów ocenia panującą tam atmosferę bardzo dobrze a kolejne 10 procent. Bardzo wysokie noty otrzymały także praca służb porządkowych, oznakowanie dojazdu, praca spikera oraz samo miasteczko wyścigu ze strefami sponsorów i partnerów. Pozytywne odczucia potwierdza fakt, że więcej niż 90 procent reprezentantów tej grupy chciałoby się pojawić na starcie lub mecie któregoś z etapów Tour de Pologne w przyszłym roku.

blank

Spośród wszystkich wyścigów z kalendarza UCI World Tour polscy kibice najchętniej wybierali transmisje z Tour de Pologne. Ponad 96 procent deklaruje, że oglądało przekaz na żywo z wyścigu przez co najmniej kwadrans, a ponad dwie trzecie tej grupy widziało więcej niż cztery godziny transmisji tegorocznego Tour de Pologne. Na drugim miejscu znalazł się Tour de France (91 procent), a na trzecim Giro d’Italia (83 procent).