Województwo Śląskie przykładem promocji poprzez Tour de Pologne
Województwo Śląskie to modelowy przykład promocji regionu poprzez sport. W niedawnym konkursie na Najpiękniejsze Miasto Tour de Pologne województwo otrzymało specjalne wyróżnienie w tej kategorii.
Tour de Pologne od wielu lat przejeżdża przez tereny Województwa Śląskiego za każdym razem spotykając się nie tylko z wielką gościnnością mieszkańców, ale też żywiołowym dopingiem kibiców. Etap z metą w Katowicach jest żelaznym punktem wyścigu, a kibice co roku czekają na rekordy prędkości podczas sprinterskich finiszy przy Spodku. Niezwykle widowiskowe są mety w Zabrzu i Bielsku-Białej, a także starty w Tarnowskich Górach czy na Stadionie Śląskim w Chorzowie.
W ubiegłym roku w Województwie Śląskim rozegrano aż cztery etapy. Dzięki transmisjom telewizyjnym i kampaniom medialnym miliony kibiców mogły przekonać się, że Śląskie to region pełen pozytywnej energii, dynamicznego rozwoju, nowoczesnych rozwiązań, ciekawej historii i wspaniałej przyrody. A przy okazji 76. Tour de Pologne UCI World Tour zaakcentowano także stulecie Powstań Śląskich. Polski narodowy wyścig od lat przypomina o najważniejszych wydarzeniach z historii naszego kraju. Tym razem włączył się obchody tego wydarzenia organizując Premię Specjalną na Stadionie Śląskim w Chorzowie.
Jak wynika z badań firmy Pentagon Research organizacja Tour de Pologne dla ponad 80 % badanych ma pozytywny wpływ na wizerunek miast, w których odbywa się wyścig, a start, premia lub meta jest dobrą formą promocji. W niedawno rozstrzygniętym konkursie na Najpiękniejsze Miasto Tour de Pologne w kategorii Miast Lotnej Premii LOTTO wygrały Siemianowice Śląskie, a w specjalne wyróżnienie w nowej kategorii – Najlepiej Przygotowane Logistycznie i Organizacyjnie Miasto Mety – otrzymało Zabrze. Natomiast Specjalne wyróżnienie w kategorii Promocja Regionu otrzymało Województwo Śląskie. – Cieszymy się z tej nagrody, zwłaszcza, że jest wręczana po raz pierwszy. Tour de Pologne to świetna marka, transmisje telewizyjne trafiają do 120 państw – nie ma chyba lepszej formy promocji województwa, regionu, naszych obiektów. Dokładamy cegiełkę do współpracy z Lang Team i w ten sposób jesteśmy w stanie wykorzystać potencjał, który cały czas podnosimy – powiedział Tomasz Musioł z Urzędu Marszałkowskiego.