blank

PKP Intercity po raz kolejny Partnerem Tour de Pologne

PKP Intercity po raz kolejny Partnerem Tour de Pologne

PKP Intercity, największy polski operator kolejowy, po raz kolejny został Partnerem Tour de Pologne. To kontynuacja owocnej współpracy, zapoczątkowanej w 2017 roku.

– Wieloletnia współpraca to najlepszy dowód, że obydwie strony są z niej zadowolone i czerpią korzyści. Wyznajemy podobne wartości, stawiamy na ekologię, więc to naturalne, że gramy w jednej drużynie. PKP Intercity to nasz sprawdzony Partner i jestem przekonany, że tak będzie także w kolejnych latach – komentuje Czesław Lang, Dyrektor Generalny Lang Teamu.

Przewoźnik wspiera promocyjnie tegoroczną edycję wyścigu m.in. za pośrednictwem kampanii (spot wizerunkowy Tour de Pologne emitowany na ekranach pociągów kategorii EIP (Pendolino), Dart, Flirt oraz na ekranach zlokalizowanych przy kasach, który mogą już oglądać pasażerowie w całej Polsce. W ramach współpracy PKP Intercity będzie realizować działania reklamowo-promocyjne w trakcie etapów wyścigu.

Współpraca z Lang Team podczas tegorocznego Tour de Pologne będzie dobrą okazją do komunikowania w kanałach PKP Intercity w mediach społecznościowych oferty połączeń obsługiwanych przez składy w pełni dostosowane do przewozu rowerów.

– Chcemy inspirować do podróży kolejowo-rowerowych, m.in. do wschodniej części Polski, jako świetnej formy aktywnego spędzania czasu, z poszanowaniem dla środowiska naturalnego. Będziemy informować również o naszych inwestycjach w nowoczesny tabor, który umożliwia coraz swobodniejsze łączenie podróży rowerem i pociągiem po Polsce – informuje przewoźnik.

PKP Intercity chce stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu. Kolej jest transportem przyszłości, który świetnie wpisuje się w ideę zrównoważonego transportu i założenia Europejskiego Zielonego Ładu. Przewoźnik wspiera ruch rowerowy jako jedną z ekologicznych form mobilności, dlatego realizowane obecnie inwestycje w nowoczesne pociągi mają za zadanie m.in. dostosować je do potrzeb rowerzystów. W najbliższych latach we wszystkich pociągach PKP Intercity będą miejsca na rowery, rozwinięta tym samym zostanie oferta dla miłośników wycieczek rowerowych.

Od 2017 roku PKP Intercity cyklicznie uczestniczy w charakterze Partnera w najważniejszym, organizowanym od wielu lat wyścigu kolarskim w Polsce, którego organizatorem jest Lang Team. W 2018 roku PKP Intercity było również Partnerem Mobilnego Muzeum Tour de Pologne. W ramach dotychczasowej współpracy realizowane były m.in. ekspozycja materiałów promocyjno-reklamowych oraz aktywności eventowe (m.in. specjalne strefy kibica na mecie wybranych etapów wyścigu – w 2019 r. w Krakowie oraz Katowicach) z atrakcjami przeznaczonymi zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Przewoźnik aktywnie wspiera promocję wydarzenia m.in. za pośrednictwem kampanii reklamowych emitowanych na ekranach pociągów oraz w mediach społecznościowych. W 2019 r. w ramach współpracy z organizatorami wyścigu, PKP Intercity ufundowało dwie nagrody. Pierwsza z nich trafiła w ręce najszybszego zawodnika II etapu – na odcinku mierzącym 153 kilometry (4 sierpnia 2019 roku) z Tarnowskich Gór do Katowic, a druga do najlepszej drużyny całego wyścigu i została wręczona na mecie ostatniego etapu w Bukowinie Tatrzańskiej (9 sierpnia 2019 roku). W 2020 r. PKP Intercity w ramach uczestnictwa w imprezie otrzymało tytuł Oficjalnego Partnera/ Przewoźnika Tour de Pologne realizując przy tym działania reklamowo-promocyjne. W obecnej edycji, spółka zamierza kontynuować współpracę z Lang Team i wzorem lat ubiegłych realizować działania promocyjne w ramach 78. Wyścigu Tour de Pologne. Ponadto, w ramach współpracy z organizatorem wyścigu, PKP Intercity wykorzystywało wizerunek Tour de Pologne i Czesława Langa do promocji podróżowania z rowerem z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu.

PKP Intercity od kilku lat wspiera swoimi działaniami szereg inicjatyw o charakterze sportowym, promując przy tej okazji popularne kierunki turystyczne w całym kraju. Działania mają na celu m.in. promocję oferty oraz taboru przewoźnika i zachęcanie do podróżowania pociągiem po Polsce. PKP Intercity oprócz udziału w Tour de Pologne UCI World Tour, od 2017 r. angażuje się cyklicznie w charakterze partnera wydarzenia w Bieg Piastów – międzynarodową imprezę narciarską odbywającą się na Polanie Jakuszyckiej w Szklarskiej Porębie, organizowaną przez Stowarzyszenie Bieg Piastów. Spółka aktywnie uczestniczy w zimowej oraz letniej edycji imprezy – Letni Bieg Piastów – skierowanej do fanów biegów górskich. Wielokrotnie w ramach współpracy wręczono nagrody dla zwycięzców biegu na różnych dystansach. W 2021 r. PKP Intercity kontynuuje współpracę partnerską w ramach imprezy. Dodatkowo, przewoźnik angażuje się promocyjne od 2020 r. w charakterze partnera w zawody lekkoatletyczne: Orlen Copernicus Cup odbywające się w Toruniu oraz Memoriał Ireny Szewińskiej – orgaznizowane przez Kujawsko-Pomorski Związek Lekkiej Atletyki.

***

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. PKP Intercity powstało w 2001 roku, 1 września przypada 20-lecie istnienia spółki. Od tego dnia na tory wyjechało już ponad 1,8 mln pociągów, a przez 20 lat skorzystało z nich ponad 530 milionów pasażerów.

W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor, który zapewni komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Przewoźnik intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.