blank

Wielka historia za nami, czas na kolejną

Ponad trzy miliony ludzi przy trasie, absolutna większość uważająca, że Tour de Pologne to znakomita wizytówka Polski – tak jest od lat i 78. edycja naszego narodowego wyścigu to potwierdziła. A za kilka dni poznamy trasę kolejnej!

– Największą nagrodą jest dla mnie widok ludzi. Ponad trzy miliony osób ogląda wyścig na żywo. Oni dają mi energię, radość i napędzają do działania – powiedział ostatnio w rozmowie z „Przeglądem Sportowym” Czesław Lang. Efektem tego jest rekordowo szybka prezentacja trasy kolejnego, 79. Tour de Pologne, który odbędzie się w 2022 roku. Już 27 listopada na antenie TVP Sport zostanie pokazany plan kolejnego wyścigu. – Cieszę się, że tak szybko udało nam się ułożyć trasę i już dzisiaj wiem, że to będzie emocjonujący wyścig – mówi wicemistrz olimpijski z Moskwy i zaraz dodaje: – Ostatnia edycja też była absolutnie rewelacyjna. Zapowiadałem to przed startem i dotrzymaliśmy słowa.

78. TdP mógł się podobać. W znacznym stopniu zmieniona trasa przebiegała także przez wschodnią Polskę. A na mecie najlepszy okazał się Portugalczyk Joao Almeida z drużyny Deceuninck-Quick Step i już zapowiedział, że chce wrócić do naszego kraju. – Gdy odnosisz sukces, to oczywiście chcesz to powtórzyć w przyszłości. Będę bardzo szczęśliwy jeśli będę mógł tu powrócić. Ponadto dziękuje za wszystko kibicom. Dawaliście mi wiele motywacji, nie tylko w dobrych momentach, lecz także w tych gorszych. Proszę, wspierajcie mnie dalej – mówił po swoim sukcesie Almeida. Jego słowa mają potwierdzenie w… liczbach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Pentagon Research, aż 86 procent badanych Polaków uważa nasz narodowy wyścig za jedną z najważniejszych imprez roku w Polsce i zarazem najbardziej rozpoznawalne wydarzenie sportowe. Badania wykazały też, że walkę kolarzy z najlepszych ekip świata obserwowało na żywo ponad 3,2 milionów ludzi!

blank

 

– Takie wyniki to wielka radość, ale i odpowiedzialność, ale chcemy brać na siebie jedno i drugie – komentuje Czesław Lang. Tegoroczna edycja była też pierwszą, podczas której każdy etap był transmitowany od startu do końca każdego etapu. W Polsce oglądali go widzowie TVP 1, TVP Sport i Polsatu Sport. A to z kolei gratka nie tylko dla kibiców sportowych, ale i tych, którzy interesują się turystyką. Efekt jest taki, że 92 procent badanych uważa najbardziej efektowne ujęcia trasy i peletonu za znakomitą promocję naszego kraju. Z kolei 86 procent pytanych uważa, że pozytywnie wpływ na wizerunek miast ma fakt, że odwiedza je kolumna wyścigu.

Potwierdzeniem marketingowych sukcesów Tour de Pologne, jest nagroda DEMES w kategorii „Najlepsze wydarzenie sportowe” otrzymana podczas XVII Gali Sportu i Biznesu. – To kolejna wyjątkowe wyróżnienie. Ma dla nas ogromne znaczenie, bo to docenienie naszej pracy. I nie mówię tylko o firmie Lang Team, która organizuje Tour de Pologne, ale też o miastach, z którymi współpracujemy, naszych sponsorach, których od lat nazywam „Rodziną Tour de Pologne” i kibiców, na których zawsze możemy liczyć – mówi dyrektor generalny firmy Lang Team, głównego organizatora wyścigu. Tour de Pologne zostało wyróżnione podczas Gali z grona trzech wydarzeń. Oprócz naszego narodowego wyścigu był to Finał Ligi Europy w Gdańsku 2020 i Poznań Open 2021.

blank
– Rok po roku piszemy historię i budujemy coś nowego. Nagrody i emocje z 78. Tour de Pologne zostaną z nami na zawsze, ale jednocześnie patrzymy już przed siebie. Ostatnie wyniki były świetne, potwierdziły to, że ludzie doceniają sport na najwyższym poziomie, ale… chcemy być coraz lepsi i wciąż się rozwijać. Już teraz jestem ciekaw wyników po kolejnej edycji. A ta naprawdę będzie znakomita – uśmiecha się Czesław Lang.