blank

Boplan i Tour de Pologne ponownie razem w trosce o bezpieczeństwo

Partnerstwo pomiędzy Tour de Pologne, a Boplan jest kontynuowane pod hasłem działań, które mają umożliwić opracowanie coraz bardziej zaawansowanych zabezpieczeń w kolarstwie. 

Boplan zakończył 2021, swój pierwszy rok współpracy z najbardziej prestiżowymi wyścigami kolarskimi, rozmieszczając 532 totemy wyścigowe, 2342 zderzaki wyścigowe i 4502 bariery wyścigowe. Nieźle jak na firmę, która postanowiła wesprzeć sport w jednym z najdelikatniejszych aspektów, jakim jest bezpieczeństwo.

– Od początku 2022 r. uczestniczyliśmy już w 45 wyścigach, w których zastosowano nasze systemy bezpieczeństwa – mówi Xavier Ramon, dyrektor generalny i założyciel firmy Boplan. – Z przyjemnością potwierdziliśmy współpracę z organizatorami prawie wszystkich najważniejszych wyścigów w Belgii, Invictus Games i RideLondon, a także Tour de Pologne, który jest bez wątpienia jednym z naszych największych partnerów, a także wyzwaniem, ponieważ jest to wyścig etapowy WorldTour…

– Jako kolarz mogę potwierdzić, jak bardzo że drogi, choć zabezpieczone, zawsze kryją jakieś niespodzianki. Jest to nieodłączny element dróg, na których odbywa się nasz wspaniały sport – wyjaśnia Czesław Lang Dyrektor Generalny Tour de Pologne UCI World Tour. – Dlatego tak ważne jest, by polegać na firmach, które tworzą najnowocześniejsze produkty bezpieczeństwa. Dla nas Boplan jest synonimem profesjonalizmu w tej dziedzinie i razem możemy zrobić wiele, by zapewnić kolarzom odpowiednie warunki, w których będą mogli w pełni wykazać swój potencjał.

Boplan jest światowym liderem i ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa przemysłowego, a w ciągu zaledwie kilku lat wykazał się prawdziwą determinacją, by zmienić koncepcję bezpieczeństwa w kolarstwie. Nie na każdym wyścigu czy etapie można bowiem połączyć wspaniałe krajobrazy i pożądany poziom rywalizacji z otoczeniem wolnym od przeszkód. Po opracowaniu wysokiej klasy ochrony przed uderzeniami, która została dokładnie przetestowana wspólnie z UCI, Boplan wciąż inwestuje w ulepszenia i optymalizacje w zakresie stosowania rozwiązań bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas wyścigów etapowych. To rzeczywiście inna organizacja, która musi zadbać o montaż zabezpieczeń zarówno na starcie, na trasie, jak i na mecie każdego etapu.

Jednak nie tylko na tym skupia się belgijska firma, która w tym roku wprowadziła również Filar Wyścigowy – nowe urządzenie, dzięki któremu niebezpieczne pachołki drogowe i kierunek jazdy stają się bardziej widoczne dla peletonu.

– Możliwość współpracy z tak uznanymi markami w kolarstwie zawodowym pozwoliła nam szybko skorzystać z ich wieloletniego doświadczenia, dzięki czemu możemy się rozwijać i oferować coraz bardziej precyzyjne i wydajne zabezpieczenia przed zderzeniami” – kontynuuje Ramon. Profesjonalizm, który cechuje Agatę Lang i całą grupę, zapewnia doskonałą współpracę i pozwala nam razem z nimi tworzyć bardziej pewny wizerunek kolarstwa.

– Po tym, jak w ciągu ostatnich kilku lat zauważyłam Boplan w niektórych wyścigach, chciałam sprawdzić, czy i jak pasuje do wyścigu etapowego – mówi Agata Lang. -Do tej pory widziałam, jak ich produkty sprawdzają się w wyścigach jednodniowych, gdzie logistyka, choć stanowi wyzwanie, jest zdecydowanie sprawniejsza niż w przypadku imprezy, która odbywa się dzień po dniu przez tydzień. Byłam pod wrażeniem aktywnej postawy ekipy technicznej i tego, jak szybko udało się zebrać bariery. Nie muszę dodawać, że cieszę się, że zawsze mogę się doskonalić w organizacji wyścigu, który z czasem stał się wzorcem dla polskiego, a nawet światowego kolarstwa.

– Kiedy na zakończenie edycji 2021 otrzymaliśmy zdjęcia z wyścigu, czuliśmy się niesamowicie dumni z tego, że mogliśmy aktywnie zabezpieczać i uczestniczyć w jednym z najbardziej udanych wyścigów etapowych ostatnich lat. Zawsze dobrze jest widzieć, że można rzeczywiście przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa kolarzy – podsumowuje Xavier Ramon.

Drugi rok z rzędu polskie drogi zabarwią się na żółto, nie tylko jako symbol lidera klasyfikacji generalnej, ale także jako symbol bezpieczeństwa w najbardziej newralgicznych punktach trasy, gdzie Boplan rozmieści swoje innowacyjne systemy.