blank

Tour de Pologne po raz kolejny z frekwencyjnym sukcesem

Według badań przeprowadzonych przez Pentagon Research ludzie w Polsce coraz chętniej oglądają kolarstwo. Tour de Pologne 2022 przy trasie oglądało ponad 4 mln ludzi! – Stworzyliśmy markę, wizytówkę naszego kraju – mówi Czesław Lang. Na oglądaniu i kibicowaniu jednak się nie kończy.

Tour de Pologne od 1993 r. jest organizowany przez Czesława Langa i jego Lang Team. W tym czasie wyścig stał się koniem pociągowym całej dyscypliny w Polsce. Popularność i zainteresowanie kolarstwem rosną w naszym kraju z każdym rokiem.

blank

– Według badań 10 mln Polaków deklaruje, że jeździ na rowerze, bo to daje im radość. Nie chodzi tylko o jazdę wyścigową. Polacy jeżdżą sportowo, turystycznie, rekreacyjnie i użytkowo. Sport ten stał się bardzo popularny dzięki rozbudowie przyjaznej infrastruktury. Kiedyś rowery nie były modne, raczej wyśmiewano osoby poruszające się na dwóch kółkach. Dzisiaj musimy mieć limit osobowy w ORLEN Tour de Pologne Amatorów, bo zgłasza się kilka tysięcy uczestników. Kolarstwo rozwija się w Polsce coraz mocniej, dużo ludzi próbuje też swoich sił w wyścigach – podkreśla Czesław Lang.

ORLEN Tour de Pologne Amatorów, Tour de Pologne Junior czy ORLEN Lang Team Race to oferta dla tych, którzy chcą się sprawdzić w sportowej rywalizacji. Ale miliony Polaków korzystają z jednośladów także na inne sposoby.

– Marzenia się spełniają. Gdy byłem zawodnikiem, to na rowerach jeździli kolarze z klubów. Mieszkając we Włoszech, zazdrościłem im, że takie tłumy jeżdżą na rowerach i nigdy sobie nie wyobrażałem, że my, Polacy, tak samo będziemy jeździli. A jednak – cieszy się Czesław Lang.