blank

PKP Intercity Oficjalnym Partnerem Tour de Pologne!

Po raz kolejny PKP Intercity, największy polski przewoźnik kolejowy, został Oficjalnym Partnerem Tour de Pologne. To kontynuacja owocnej współpracy zapoczątkowanej w 2017 roku.

PKP Intercity od lat angażuje się w działania, które trwale wpisują się kalendarz wydarzeń także o tle historycznym i kulturowym w Polsce. Dlatego też i w tym roku narodowy przewoźnik wspiera promocyjnie tegoroczną edycję wyścigu. Pasażerowie w całej Polsce mogą oglądać na ekranach w pociągach i przy kasach spot promujący wyścig Tour de Pologne, który w tym roku obchodzi swój 95 urodziny. W ramach współpracy PKP Intercity realizuje także działania reklamowo-promocyjne w trakcie poszczególnych etapów wyścigu.

Tegoroczny wyścig przeniósł się względem zeszłego roku na zachód Polski. Pierwszy etap został rozegrany w Wielkopolsce ze startem i metą w Poznaniu. Kolejne etapy to Leszno-Karpacz, Wałbrzych-Duszniki-Zdrój, Strzelin-Opole, Pszczyna-Bielsko-Biała, czasówka w Katowicach oraz etap finałowy z Zabrza do Krakowa, gdzie poznamy triumfatora 80. Tour de Pologne. W wiele miejsc zlokalizowanych na trasie wyścigu kibice oraz turyści mogą dotrzeć dzięki rozbudowanej sieci połączeń PKP Intercity. 

Od 2017 roku PKP Intercity cyklicznie uczestniczy jako Partner w najważniejszym, historycznym wyścigu kolarskim, którego organizatorem jest Lang Team. W 2018 roku PKP Intercity było również Partnerem Mobilnego Muzeum Tour de Pologne. W ramach dotychczasowej współpracy realizowane były m.in. ekspozycja materiałów promocyjno-reklamowych oraz aktywności eventowe (m.in. specjalne strefy kibica na mecie wybranych etapów wyścigu – w 2019 r. w Krakowie oraz Katowicach) z atrakcjami przeznaczonymi zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Przewoźnik aktywnie wspiera promocję wydarzenia m.in. za pośrednictwem kampanii reklamowych emitowanych na ekranach w pociągach oraz w mediach społecznościowych. W 2019 r. PKP Intercity wraz z organizatorami wyścigu ufundowało dwie nagrody. W 2021 r. i 2022 r. spółka PKP Intercity była Oficjalnym Partnerem Tour de Pologne, realizując przy tym wspierające wyścig działania reklamowo-promocyjne. 

***

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną.

W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.