
Tour de Pologne stawia na bezpieczeństwo. Kolejny rok współpracy z firmą BOPLAN
Bezpieczeństwo zawodników podczas wyścigów organizowanych przez Lang Team jest najważniejsze. Piąty rok z rzędu trasy Tour de Pologne UCI World Tour będą zabezpieczone nowoczesnymi systemami marki BOPLAN, a o ich transport zadba oficjalny partner logistyczny wyścigu, Grupa Transportowa.
Kolarstwo szosowe to sport wysokiego ryzyka. Zawodnicy w jak najszybszym tempie pokonują na rowerach tysiące kilometrów, ścigając się w różnym terenie. Zarówno na sprinterskich końcówkach, krętych zjazdach i innych newralgicznych punktach trasy istotne jest bezpieczeństwo kolarzy.
Kraksy są nieodłącznym elementem kolarstwa i nie da się ich uniknąć. Za sprawą innowacyjnych rozwiązań można jednak złagodzić ich skutki. Z tego powodu od 5 lat Tour de Pologne współpracuje z belgijską firmą BOPLAN, zajmującą się produkcją innowacyjnych systemów zabezpieczeń. Produkty firmy eksportowane są do ponad 80 krajów, w których chronią ludzi, pojazdy czy budynki.
Od 2019 roku — zgodnie ze swoją misją tworzenia możliwie najbardziej bezpiecznych miejsc pracy — działa również w sporcie, a charakterystyczne systemy zabezpieczeń można zobaczyć zarówno podczas wyścigów szosowych, jak i zawodów triathlonowych, BMX czy lekkoatletycznych.
Na trasie 82. Tour de Pologne ponownie będzie można zobaczyć charakterystyczne żółte systemy zabezpieczające BOPLAN, do których należą między innymi syntetyczne, pochłaniające wstrząsy ekrany oraz totemy, chroniące zawodników podczas najbardziej krytycznych momentów wyścigu. Produkty BOPLAN zdecydowanie zwiększają bezpieczeństwo kolarzy w każdych warunkach.
— Zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń w miejscach, gdzie mogą wystąpić wypadki, ma kluczowe znaczenie – zarówno dla uczestników, obsługi, jak i widzów. Dlatego w BOPLAN jesteśmy bardzo dumni z tego, że nasze produkty zwiększające bezpieczeństwo będą wykorzystywane w Tour de Pologne już po raz piąty z rzędu — przyznał Tibo Gheysen z firmy BOPLAN.
Kontynuacja współpracy z firmą BOPLAN pokazuje, że dla organizatorów Tour de Pologne bezpieczeństwo startujących zawodników jest kwestią priorytetową.
— Organizując wyścigi najważniejszą rzeczą jest bezpieczeństwo kolarzy. Jako organizatorzy musimy wypełnić szereg norm narzucanych przez Międzynarodową Unię Kolarską i przepisy państwa. Bariery BOPLAN były już używane w kilku jednodniowych wyścigach World Tour, jednak Tour de Pologne jest jedynym wielodniowym wyścigiem World Tour, którego obszar mety jest zabezpieczony ponad 300 metrami barier. Dzięki temu mamy świetnie zabezpieczone ostatnie metry, co jest dla nas bardzo istotne. Często musimy dawać z siebie więcej niż inne wyścigi organizowane na Zachodzie, bo od nas się wymaga więcej. Te barierki powodują, że bezpieczeństwo w Tour de Pologne jest na najwyższym poziomie — mówi Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne.
W transport systemów zabezpieczających firmy BOPLAN zaangażowany będzie oficjalny partner logistyczny Tour de Pologne i Lang Team, Grupa Transportowa. Kilka dni przed wyścigiem do Belgii zostaną wysłane zestawy transportowe, które przewiozą elementy zabezpieczenia do Polski. Partner logistyczny Tour de Pologne będzie odpowiedzialny także za transport sprzętu pomiędzy etapami.
— Organizowane przez nas wyścigi są wielkim przedsięwzięciem logistycznym, wymagającymi bardzo dobrego planu, doświadczenia oraz pełnego zaangażowania, co zagwarantuje Grupa Transportowa. Szczególnie ważne jest dla nas także to, że jest to polska firma. W Lang Teamie od zawsze stawiamy na jakość, ale też na promocję naszego kraju na arenie międzynarodowej — przyznał Czesław Lang.
Tour de Pologne jest jedynym etapowym wyścigiem UCI World Tour, korzystającym z produktów BOPLAN. Tegoroczna edycja imprezy odbędzie się w dniach 4-10 sierpnia. 82. Tour de Pologne będzie transmitowany w TVP Sport i Eurosporcie, a także na platformie streamingowej MAX, docierając do kibiców z 65 krajów świata.